Sagt om biblioteket...

Biblioteket gir varig vekkede sjelsevner.
Inge Eidsvåg

onsdag 1. september 2010


Hilde Hagerup: Jeg elsker deg.
Aschehoug, 2009.

Hilde Hagerups bok er en liten roman full av følelser, spesielt om å det å elske og å føle seg elsket. Ellens verden raser sammen når mamma blir alvorlig syk, og det haster med å finne en som kan være kjærlighetsreserve…. Her er både klasseforstander Anette Bergum, Iqbal på biblioteket og andre personer i Ellens hverdagsliv gode kandidater.

Boka har et luftig skriftbilde og en enkel tekst som kan favne mange ulike lesere.

Utdrag fra boka:

Den ene ringen til Anette Bergum er
formet som et lite hjerte.
Det er en veldig spesiell ring.
Den er laget av sølv.
Jeg renser halsen.
Det er lurt når man skal si noe viktig.
- Anette Bergum, sier jeg.
- Ja.
- Jeg elsker deg.


Jeg vil låne boka


På nettstedet "Boksøk" finner du flere bøker som er lette å lese.

Ingen kommentarer: