Sagt om biblioteket...

Biblioteket gir varig vekkede sjelsevner.
Inge Eidsvåg

onsdag 3. februar 2010

Skapsprengere



Skapsprengere : komme ut av skapet-historier
Aschehoug, 2009




Øynene mine søker deg i mengden. Hjertet banker, det kiler spent i magen. For meg er det bare deg. Jeg drømmer om deg. Jeg lengter etter deg. Så vakkert smil du har. Du ler av noe en annen sa, noe morsomt. Jeg kunne ha lyttet til din latter i all evighet…


Hvem har vel ikke opplevd å være forelsket? Verden sentrerer rundt denne personen. De aller fleste synes det kan være vanskelig, men for noen føles det litt mer komplisert. I Skapsprengere forteller 17 personer om å hvordan det er å oppdage at man forelsker seg i en av samme kjønn. Om å stå frem som homofil. For noen har det ikke vært særlig problematisk, men for andre har det virkelig vært en kamp, mest med seg selv og sin redsel for å skuffe de nærmest. Boka er et viktig bidrag til å øke toleransen og respekten for homofile. Hvem man forelsker seg i, skal ikke ha noe med hvordan man blir møtt som et menneske.

Jeg vil låne boka.

Ingen kommentarer: