Sagt om biblioteket...

Biblioteket gir varig vekkede sjelsevner.
Inge Eidsvåg

mandag 9. mars 2009

Jeg skal vise dere frykten



Nikolaj Frobenius: Jeg skal vise dere frykten
Gyldendal, 2008

Både den selverklærte forfattergeniet Edgar Allan Poe og den fremgangsrike redaktøren og kritikeren Rufus Griswold ønsker å gjøre suksess i den litterære verden. De er to motsetninger. Poe er mørkets mann, mens Griswold er prest. Allikevel utvikler de et merkelig vennskap/besettelsesforhold. Samtidig med Poes vekslende suksess, er det noen som gjør enkelte av hans mest groteske noveller til virkelighet…

Jeg skal vise dere frykten er basert på virkelige hendelser, et litterært verk på linje med Poes mørke forfatterskap. Dette er en deilig grotesk bok!

Romanen fikk Ungdommens kritikerpris i 2008.

Jeg vil låne boka
Jeg vil låna lydboka

Ingen kommentarer: