Sagt om biblioteket...

Biblioteket gir varig vekkede sjelsevner.
Inge Eidsvåg

mandag 4. januar 2010


Erlend Loe: Stille dager i Mixing Part.
Cappelen Damm, 2009.

- Mixing Part will tear us apart.
- Hva sa du?
- Ingenting.
- Jeg hørte jo at du sa noe.
- Hvis du absolutt må vite det så satt jeg for meg selv, trodde jeg, og nynnet på en gammel sang og så byttet jeg, uten å tenke over det, ut et ord i refrenget med Mixing Part og stort mer er det ikke å si om den saken.
- Greit.
- Det skjer forresten ganske ofte at jeg opplever at jeg er alene i et rom og så viser det seg at du også er her.
- Du er en stille type.
- Det er du også.
- Du mener vi er stille typer begge to?
- Ja.

Nina Telemann. 43 år. Norsklærer i den vidergående skolen. Tykke briller. Elsker Tyskland. Bror Telemann. 42 år. Elsker ikke Tyskland. Antydning til alkoholproblemer. For tiden på ferie i Mixing Part, eller Garmisch- Partenkirchen som byen også kalles.
Vi følger dette paret via deres dialogutvekslinger, som viser at det å være på ferie sammen i et slitent ekteskap er slett ingen spøk.

Jeg vil låne boka
Jeg vil låne lydboka

Ingen kommentarer: