Sagt om biblioteket...

Biblioteket gir varig vekkede sjelsevner.
Inge Eidsvåg

tirsdag 23. mars 2010

Marie-Sabine Roger: Å telle duer.
Pax, 2010.

På en benk i parken sitter 86 år gamle Margueritte og mater duene.
45 år gamle Germain liker også å mate duene.
Mellom Margueritte og Germain oppstår et skjørt vennskap på tvers av alder og kjønn, et vennskap som vil forandre hverdagen for dem begge.

Mens de sitter på benken, sier Margueritte: "Åh, jeg holdt på å glemme..."
Og så tok hun ei bok opp av veska og sa: "Germain, vet du at jeg tenkte på deg i går kveld, da jeg leste denne romanen om igjen?".
"På meg?" sa jeg.
Det satte meg helt ut.
"Ja visst: på deg. På deg og duene!"

En underfundig liten perle er denne boka, humoristisk, vemodig og tankevekkende.

Jeg vil låne boka

Ingen kommentarer: